Comfort

Een tijdje geleden is er een post half-viraal gegaan over belachelijke eisen die klanten stellen aan grafisch ontwerpers. Misschien heb je hem wel gezien. Het origineel staat hier.

Dit trof me niet alleen omdat het een gegeven aankaart dat grappig is omdat het zo objectief belachelijk is, maar ook omdat het iets vertelt over succes in de huidige wereld. Het vereist maar de allergeringste hoeveelheid inlevingsvermogen om te zien hoe de belachelijke eisen waarvan sprake precies de eisen zijn die succesvolle managers zouden stellen. Waarom? Omdat ze werken. Het feit dat het slecht grafisch design is doet er niet toe. Het verkoopt nu eenmaal beter.

Een van de meest indringende dingen die ik over Trump heb gelezen in de afgelopen maanden stond in The New Yorker.

In “Trump: Think Like a Billionaire” (2004), Trump wrote that others “are surprised by how quickly I make big decisions, but I’ve learned to trust my instincts and not to overthink things.” He added, “The day I realized it can be smart to be shallow was, for me, a deep experience.”

Conclusie: veel dingen werken en zijn gemakkelijk. Bijvoorbeeld je “op maat gesneden” nieuws halen uit je twitterfeed, waar ik zo over doorging in de vorige post. Een goede vuistregel is dat je gewoonlijk iets opoffert voor dat gemak en gemakkelijk resultaat. Kies zelf wat je belangrijk vindt.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

w

Verbinden met %s